Szövegdoboz: Négyágú nyíl feliratnak: kezdőlap
Négyágú nyíl feliratnak: főoldal
Négyágú nyíl feliratnak: kezdőlap
Négyágú nyíl feliratnak: főoldal

Képek

Ez a kocsi volt a 2003-as gyorsulási évad legjobb, dízel gyorsulási autója. A mogyoródi összetett versenyen a Totalcar kategória  II. helyezett lett, egy Subaru Impreza mögött. Ekkor még nem volt külön dízel kategória!

 

Adatok: 1,9TDI, Golf IV motor, GT20 turbó, mechanikus adagoló, Golf II Rallye intercooler.

Elől 16 collos felni, slick gumival. (A kerék átmérője miatt, a sárvédőívet át kellett szabni.

Harmadik sebességfokozatban, még így is kipörgött a kerék

 

Teljesítmény: 218 Le

Nyomaték: 386 Nm

 

A kocsi kifejezetten azért lett megépítve, hogy feszegessük az adagolótuning lehetőségének határait. Sikerült olyan teljesítményt kihozni motorból, hogy ennél többet, már csak annak átalakításával lehetett volna előcsalogatni.

A jobb szélső képen a teljesítménymérés füstje látható. A korom nagyságából látszik, hogy üzemanyag bőven jut a motorba.

Itt már csak a biturbósítás, hengerfejtuning, égéstérnövelés, a forgattyús részek könnyítése következhetett volna.

Ám ezt a gazda már nem vállalta be.

A szürke Golf tündöklése után ez a Golf III örökölte annak adagolóját. A teljesítmény és nyomaték tehát öröklődött, de meg lett spékelve egy garnitúra porlasztócsúcssal ami +10Le-t és 30 Nm nyomatékot hozott.

A turbónyomás szabályzását a tuning oldalon leírt vákuumos szabályzószelep végzi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citroen Berlingó. Évjárat: 2002. Motor: 90Le HDI
Chiptuning után (nem mi csináltuk) további teljesítménynövelés céljából keresett meg a Gazdi minket. (Szerinte a kocsi 110Le-s. Legalábbis a chip készítője ezt állította.) Porlasztócsúcs cserét javasoltunk. A csúcsokat, külföldről, Ő szerezte be. Némi átalakítás után a helyükre kerültek és G-tech-el megmérve az alábbi eredményeket kaptuk:
Csere előtt kb. 80 Le.
Utána kb. 95 Le.
Ezek keréken mért teljesítmények, tehát elmaradnak a gyári adatoktól. Néhány nappal később a Gazdi lemérette teljesítménypadon az autót. Az eredmény 131 Le.
A kocsi, sokkal jobb lett de a chip hibája miatt már 3. fokozatban erőteljes „butulás” tapasztalható, ami megmarad 4-esben és 5-ösben is. Ez nagyon jól megfigyelhető a grafikonokon. A csúcscsere viszont beváltotta a hozzá fűzött reményeket!

Nissan Patrol 2,8 TD GR. Gt20-as vgt turbót tettünk rá. Méréseink szerint 18-20 Le jött ezzel a beavatkozással.

Mivel ez egy előkamrás motor, a fogyasztás megnövekedett kb. 2 literrel.

Ez a Passat volt az alapja minden tuningban szerzett tapasztalatunknak. Ezen kísérleteztük ki azokat a határokat amiken belül élvezet marad az autó és nem pénztemető.
Alapmotor VW 1,9 Tdi, 110Le teljesítmény, 230Nm nyomaték
Módosítás után 200 Le teljesítmény, 450 Nm nyomaték

Ez a Fiat, már nem az a Fiat!

1,9JTD, 100Le és 200Nm.

A Gazdi a lehető legtöbbet szerette volna kihozni a motorból.

Kapott egy vgt turbót, és 60-as kipufogórendszert. A szoftverét úgy kértük a német partnertől, hogy: amennyi csak belefér!!

Lett belőle 160 Le és 320Nm nyomaték. A turbónak hihetetlenül jó hangja lett a dob nélküli kipufogóval.

 

Számomra is meglepetés, hogy a motor cirka 3 évet üzemelt így, és semmi gond nem volt vele. Legutóbb azért volt nálunk, mert eladásra került és vissza kellett alakítanunk gyárira.

Ezt a Golf I-et 2004-ben kezdtük építeni, remélve, hogy 2005-ben sikerrel vesszük a versenyeket.

Nagyon sok munkánk volt a kocsival. Mivel megállapodtunk a Gazdival, hogy Ő adja az anyagi hátteret, mi pedig a munkánkat, illetve az anyagokat beszerzési áron, bíztunk benne, menni fog. Sajnos nem jött össze.

A Gazda elcsapott vele egy őzet és így vége is lett az álomnak.

 

Több mint egy évet állt, aztán eladásra került.

 

Eredetileg 1.6l benzines automata volt.

Belekerült:

 1,9TDI Golf IV motor, chiptuning, adagolótuning, GT20 vtg turbó, Rallye Golf II intercooler, futómű és fék átalakítás, ABS, szervokormány stb.

 

A munka folyamatáról megnézhető ill. letölthető egy fotómontázs itt! (10Mb)

Folytatjuk……..

Eredetileg ez egy Peugeot Boxer „volt”! Motor: 2,5 Tdi. A képeken látható átalakítások mellett került rá egy változó geometriás turbó (turbó-nyomás: 2 bar), illetve adagoló-tuning. Nincs hivatalos teljesítményadat, de a gazdi elégedett vele…

A turbónyomást itt is a vákuumos átalakító-szelepünk állítja be.

 

Az autó igényes optikai kivitelezése nem hagy kívánnivalót maga után. Kiállítások gyöngye lehet….

Négyágú nyíl feliratnak: kapcsolat
Négyágú nyíl feliratnak: kapcsolat

A magyar Hummer!

Ezzel címmel jelent meg cikk az Auto-Motor-ban 2008 decemberében.

 

Sivatagi távolságlegyőzésre lett tervezve, és elképzelhető egy kis darabszámú széria is belőle melyet Gödöllőn gyártanának le.

A mi szerepünk a projektben természetesen az adagoló átépítése illetve a motor hangolása volt.

 

Az arab megrendelő egy hazai motocross pályán letesztelte (sikeresen összetörve egy kicsit), majd elégedetten tárgyalni kezdett a fennebb említett szériagyártásról. A jármű ára valahol 20 millió forint körül mozog.

 

Szerintem életveszélyes, de nem vonok le elhamarkodott következtetést, mivel nem kellett még a Szaharában egy éjszakát sem eltöltenem, és lehet, hogy oda tényleg ez kell…..

Toyota Land Cruiser.
Kissé átalakítva a rallye cross, off-road versenyekre. 2,4 literes turbódiesel motorral szerelt masina.
Feladatunk a szokásos: nagyobb teljesítmény előcsalogatása.
Kapott egy vgt turbót, intercoolert és adagolótuningot.

Jól sikerült: Mind a négy kerekét kipörgetve rajtol és úton tarthatatlanul libeg a magas építés miatt.

Itt már egy új alkatrészt is megfigyelhetünk a képeken. Jelesül egy saját készítésű wastegate szelepet, melynek az a szerepe, hogy a kipufogócsonkból a eleressze a feleslegesen sok kipufogógázt, és így pont annyi kerüljön a turbó meghajtására amennyi szükséges. Ezzel, korábban tudjuk felpörgetni a turbinát, kiküszöbölve az előkamrás motorok alsó fordulatszám-tartományban jelentkező lomhaságát..

Google PageRank