Szövegdoboz:  Még több átalakítás itt!













































































Négyágú nyíl feliratnak: kezdőlap
Négyágú nyíl feliratnak: főoldal
Négyágú nyíl feliratnak: kezdőlap
Négyágú nyíl feliratnak: főoldal

Érdekességek

Mercedes Vito 112Cdi.

Az első képen az látszik, hogy fekete, gyantaszerű lerakódás lepi el az összes porlasztócsúcsot. Ez akkor történik meg, ha a porlasztócsúcs tömítőgyűrűje átég és mellette kifúj a kipufogógáz. Elképesztő módon be tud állni a csúcs. Ebben az esetben szét kellett törni a szelepfedelet mert másképp nem jött ki a porlasztó. Létezik célszerszám a kiszereléshez de itt csődöt mondott. A szelepfedelet azért kellett széttörni, mert a második képen látható saját készítésű kihúzó szerszámot a hengerfej felső részéhez lehetett csak feltámasztani. Az első próbálkozásnál a 16 mm-es menetes száron megszakadt a szabványos anya menete, ezért egy 50mm hosszú anyát esztergáltattunk hozzá. Bevált. Az eredmény látható a harmadik képen.

 

A merci szervizben hengerfej cserével kezdik az ilyen jellegű munkát. A végeredmény akár félmillió forint is lehet….

 

 

Bmw 2,5 TDS motor adagolójának meghajtó lánckereke olajban fut. Amikor a tengely perselyei megkopnak, az adagoló motorolajat tud beszívni a hajtásoldalról. Az eredmény levegősödés, ezáltal nehéz indítás, már néhány órai állás után is. Az első három képen az adagolóházban lerakódott olaj nyomai láthatóak. Ezeket mechanikusan nem lehet megtisztítani.

Az utolsó két képen ultrahangos tisztítás után látható az alkatrész. Ugye nem kell kommentár?!

 

Minden, nálunk javított adagoló és porlasztócsúcs, ultrahangos tisztításon esik át!

A változó geometriás turbók is tönkremennek…….

Amikor forrasztani kell, akkor forrasztani kell. 2000-es évjárat előtti autóknál ki kell cserélni az ún. Ep-rom –ot.

Amint látszik, ez nem mindenkinek sikerül.

Sajnos megjavítani nem lehetett, csak összetákolni. De legalább működik a kocsi.

Foglalkozunk a drágán javítható elektronikus rendszerek mechanikusra való átalakításával.

A képeken egy Opel Vectra B 2,0 DTi motoros masina átalakítása látható.

Az első két képen a bal oldali adagoló az eredeti, ún.VP44, a jobb oldali, a mechanikus VE rendszerű. Mivel erre a típusra csak EDC-t szereltek, a mechanikus adagoló összeállítását, az alkatrészek milyenségét nekünk kellett meghatározni.

Hét, különböző típusú adagoló alkatrészei kerültek bele.

A kocsi jobban ment, és nem volt füstje. Végigfuttattuk a zöldkártyás mérésen és nem volt eltérés a gyári adatokhoz képest.

 

Munka van vele bőven, így az átalakítás sem olcsó: 330 000Ft

 

Több autótípus átalakításának ismertetését itt találja!

Van aki otthon próbálkozik a mechanikusra alakítással.

A képeken egy VW 1,9 TDI adagolójának elektronikája látható.

Az elektronika tulajdonképpen egy preciziós motor amit Az ECU szabályoz. Adott feszültségértékre, adott szögelfordulás a válasz. Ebből látszik, hogy ennek az alkatrésznek a mennyiségszabályzás a feladata.

 

Nos a Gazdi úgy gondolta, hogyha a tengelyt meghosszabbítja, letömíti, kart és bowdent szerel rá akkor már kész is a mechanikus szabályzás.

Hát a dolog nem ilyen egyszerű. Természetesen nem működött a rendszer. Építettünk rá egy „rendes” mechanikus adagolót.

 

Egyébként nagyon tetszik a kreálmány. Tudni kell hozzá, hogy ezekben az adagolókban akár 10 bar-os nyomás is uralkodhat. Ez az átalakítás viszont tökéletesen zárt, nem folyt az olaj mellette.

 

A mai napig őrizgetem...

Folytatjuk……..

Renault Espace 2,1 Td.

A vezérműtengely kissé elkopott!

A kocsi Egerből érkezett. Miután már többen megfeneklettek a kocsi füstölésén illetve gyenge menetteljesítményén, adagolóhiba gyanújával került hozzánk.

Ezt találtuk. Az okot nem sikerült meglelni. Valószínűleg rossz olajminőségre vezethető vissza a kopás. Vezérműtengely és olajcsere után, füstmentesen távozott.

Négyágú nyíl feliratnak: kapcsolat
Négyágú nyíl feliratnak: kapcsolat

Ezek a képek mikroszkóp segítségével 40X-es nagyítással készültek.

 

Az elsőn egy Bosch rendszerű Common Rail befecskendező, résolaj visszavezető szelepének üléke látható! Az ülék közepét egy 1mm átmérőjű golyó zárja le (a képen nem látható). A nyilak durva kopást mutatnak. Ezt az üléket felújítani nem lehet, sajnos a komplett befecskendezőt cserélni kell.

 

A többi kép egy Common Rail nyomásszabályzó szelep szűrőjét mutatja. A szűrő kb. 8mm hosszú és 3 mm átmérőjű. Lézer technikával megközelítőleg 4000 lyukat készítenek ezen a fémhengeren. A képeken látható szennyeződések az üzemanyagszűrőből érkező, megszűrt(!) olajjal érkeznek. Amikor a furatok nagy része eltömödik, a motor a gyújtás levétele után is jár illetve néhány másodperces késéssel áll le.

Mivel a szűrő külön nem cserélhető, itt is csak a komplett csere segít.

Google PageRank