Szövegdoboz: Négyágú nyíl feliratnak: kezdőlap
Négyágú nyíl feliratnak: főoldal
Négyágú nyíl feliratnak: kapcsolat
Négyágú nyíl feliratnak: kezdőlap
Négyágú nyíl feliratnak: főoldal
Négyágú nyíl feliratnak: kapcsolat

Mechanikus átalakítások.

 

 

Létezik egy olyan elektronikus adagoló melyet egy szerviz sem szívlel. Neve Lucas Epic.

Ez az adagolófajta sajnos nehezen javítható.

Miért?

-Mert a szakszerű javítás után az adagoló úgy viselkedik ahogy akar!!

 Hiába a megfelelő javítástechnológia, egész egyszerűen nem lesz jó!!! Ezért már nemigen van olyan

dieselműhely ahol bevállalják a rizikót. Ja és 300 000Ft alatt nemigen lehet megúszni még akkor

sem, ha „csak” üzemanyag folyása volt az adagolónak.

 

Megoldás: hagyományos mechanikus Bosch VE adagoló beépítése.

Így minden elektronikát kiiktatva, bowdennel gázt adva szaladhat tovább a kocsi.

Igen, Igen nem lesz gyári. Jobb lesz!

 

Néhány Lucas Epic-es autó amikből már sokat átalakítottunk.

Ford Tranzit 2,5Td ( 1997-2000 évjárat) Ára kb. 210 000Ft

Fiat Doblo, Punto 1,9D. Ára kb. 180 000Ft

Renault Kangoo 1,9D. Ára kb. 180 000Ft

Peugeot, Citroen 2,1Td. Ára 200 000Ft

 

 

Egy másik adagolótípus a Zexel Covec F névre hallgató elektronikus forgóelosztós adagoló.

Itt annyi a probléma, hogy drága a javítás. Szinte mindig ugyanaz a hiba: Melegen nehezen indul a

kocsi és elgyengül. Lehet még kopogós motorjárás (előtöltés hiba).

A javítási költség le fel szereléssel együtt eléri a 280 000Ft-ot.

 

Ez távol-keleti autókon található meg:

Ford Ranger-Mazda B2500

Mitsubishi L200 2,5 Td 1996-2004-ig

Kia K2500 Tci

Hyundai H1 2,5Td

Nissan Terrano ll 2,7 Td

 

Ezek átalakítási költsége 220 000Ft.

 

 

 

Mitsubishi Pajero 3,2Did.

Ezen a típuson egy Zexel VRZ adagoló van. Szörnyű szerzemény.

Javítási költség minimum 500 000Ft.

 

2016: a Bosch az adagolóelem árát felnyomta 1 000 000Ft-ra!! „Nem normálísak….”

 

Emiatt több Pajerot kell átalakítanunk, így a technológiát is finomítottuk.

Az átalakító adapterek már CNC esztergán készülnek

 

A költség itt magasabb mint a többi masinánál:

Kézi váltós:  430 000Ft.

Automata váltós: 500 000Ft

 

A visszajelzések szerint, jól megy, kedvezőbben fogyaszt, és a hangja nem olyan kopogós, mint a

gyári rendszerrel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mercedes Benz 2,7Td, 2,9Td. Ezen a típuson Bosch VE EDC található. Ez jól javítható, nem drága típus.

Mégis előfordult már, hogy mechanikusra kellett alakítani.

Mivel ez a merci legjobban sikerült diesel motorja, szeretik G mercibe építeni versenycélokra.

Itt már nem jó az elektronika. Sprintert is kellett már csinálnunk. Ára 220 000FT

 

 

 

Rover 200, 400, 600 és Honda Accord 2,0Td.

Ezek is Bosch VE EDC-vel szerelt kocsik de sok az elektronikai hiba a gyenge kábelköteg miatt.

A megoldás itt is a mechanikus adagoló beépítése.  Ára kb. 180 000Ft

Létezik VP30 adagolóval szerelt is. Ennek átalakítási költsége 210 000FT

 

Opel Astra 1,7 DTL

Ezen Bosch VP30-as adagoló van. A javítási költsége kb. 240 000Ft.

Ilyet is alakítottunk már át.

Ára kb. 200 000Ft.

 

A képeken egy Opel Vectra B 2,0 DTi motoros masina átalakítása látható.

Az első két képen a bal oldali adagoló az eredeti, ún.VP44, a jobb oldali, a mechanikus VE rendszerű.

 Mivel erre a típusra csak EDC-t szereltek, a mechanikus adagoló összeállítását, az alkatrészek

milyenségét nekünk kellett meghatározni.

Hét, különböző típusú adagoló alkatrészei kerültek bele.

A kocsi jobban ment, és nem volt füstje. Végigfuttattuk a zöldkártyás mérésen és nem volt eltérés

a gyári adatokhoz képest.

 

Munka van vele bőven, így az átalakítás sem olcsó: 350 000Ft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ford Tranzit 2,0 és 2,4 tdid, 2000-2006 évjárat VP30-as adagolóval szerelve. Hát ez sem úszta meg

az átalakítást. Ára 250 000FT

A 2,4 literesből van VP44 adagolóval szerelt is. Ennek az átalakítási díja 280 000FT

Ford Focus 1,8 Tdid 240 000FT

 

 

 

 

Ez egy öthengeres Mercedes/Ssangyoung motor, melyet Delphi nagynyomású

rendszer szolgál ki. A Gazdi egy régi terepjáróba építette be off-road célra.

Ledobtuk róla a nagynyomású szivattyút és az injektorokat, és mechanikus bosch adagolót

építettünk rá. Teljesen át kellett szabnunk a lánchajtást, illetve a lánckereket is.

Az injektorok helyére kétlépcsős hagyományos porlasztócsúcsok kerültek.

Beépítettünk még egy turbónyomás-szabályzó szelepet (saját termék), mivel a turbó vákumos

szabályzását is meg kellett oldani (lásd a 2 kép) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016.01.18-án végre láthattuk a kocsit amibe belekerült a motor. Nagyon jól néz ki ez a Musso.

Látszik rajta a gondoskodás. Karcálló rücsis festékkel lefestve, minden porcikája átnézve.

Mivel a motorját a „földön” volt csak alkalmunk beindítani, így kíváncsian vártuk a próbautat.

Becslésem szerint 150-160Le az amit lead. Személyautós gyorsulás, és terepjárós billegés jellemzi.

Jó lett!

Azért örömhír számomra, mert ez volt az első ilyen átalakításunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legújabb (2016 október) átalakított kocsink egy összkerékhajtású Toyota Hiace D4D.

 

Az injektorok speciális tulajdonsága, hogy nem lehet kiváltani őket más, hagyományos

porlasztócsúcsra. Ez okozta a legnagyobb fejtörést.

Végül egy régebbi típus injektorait alakítottuk át. A Denso mérnökei nagyot néznének….

Az ára kb. 500 000FT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az itt felsorolt árak nettóban értendők, és a le felszerelés díját is tartalmazzák. 2017-04-22

 

 

 

Google PageRank

És itt a régen várt Renault 1,5 dCi motor, immár adagolósan. A donor egy Thalia lett.

Nem volt egyszerű a dolog, hiszen a Delphi szivattyú oldalról van rögzítve a hengerfejhez, így nincs felfogó felület a VE adagoló számára. A fejtörő eredménye alább látható!

Az átalakítás költsége kb. 350 000Ft.